Veelgestelde vragen

Hulplijn (3)

De Bolides klantendienst is elke werkdag beschikbaar van 9u tot 17u.

Category: Hulplijn

De Bolides klantendienst is elke werkdag beschikbaar van 9u tot 17u.

Category: Hulplijn

Jawel. Er zijn geen instap- of abonnementskosten. Veel heb je dus niet te verliezen!

Category: Hulplijn

Overtredingen (3)

Ja dat kan. Let wel: Je bent hoofdelijk aansprakelijk voor wat er met de wagen gebeurt tijdens een reservatie met jouw lidmaatschap.  Mogelijke retributies, schade en of bekeuringen worden verhaald op jou. 

Indien je een overtreding begaat en deze via onze administratie doorgestuurd moet worden zullen we hiervoor een kost van 30EUR aanrekenen.

Category: Overtredingen

Zodra je incheckt, ben je verantwoordelijk voor “jouw” bolide alsof het je eigen wagen is, tot en met de check-out.

Category: Overtredingen

Parkeren (9)

Best niet! Kies je ervoor om de wagen te parkeren waar er een tijdelijk parkeerverbod is neem je de opvolging hiervan ook voor eigen rekening. M.a.w. parkeer je op donderdag een wagen waar zaterdag een parkeerverbod van kracht is moet je dit zelf opvolgen. Zoniet zijn de sleepkosten + bekeuring voor eigen rekening.

Category: Parkeren

Neen. Enkel wanneer je geen parkeerplaats kan vinden in de thuiszone van jouw Bolide, mag je buiten de zone parkeren. Geef ons dan zeker een belletje zodat we eventueel nadien de wagen kunnen verzetten.

Category: Parkeren

Neen. Enkel wanneer je geen parkeerplaats kan vinden in de thuiszone van jouw Bolide, mag je buiten de zone parkeren. Geef ons dan zeker een belletje zodat we eventueel nadien de wagen kunnen verzetten.

Category: Parkeren

Naast het einduur van jouw reservatie kan je in de app een kompas terugvinden. Dit is de zone knop, door hierop te drukken weet je of je al dan niet in de zone staat.

Category: Parkeren

Buiten de zone parkeren kan aanleding geven tot onnodige kosten. We vragen je daarom vriendelijk om steeds contact op te nemen met de klantendienst als je overweegt om buiten de zone te parkeren.

Category: Parkeren

Ja. In de thuisstad van je Bolide kan je gratis parkeren. In andere steden parkeer je op eigen kosten.

Category: Parkeren

Ja. In de thuisstad van je Bolide kan je gratis parkeren. In andere steden parkeer je op eigen kosten.

Category: Parkeren

Aan het einde van de rit plaats je de Bolide altijd terug in de zone waar deze haar “thuis-zone” heeft. Heb je Bolide opgehaald die verkeerd geparkeerd/verkeerde zone stond? Neem dan contact op met de klantendienst. Let op: Parkeren waar beperkt parkeren van kracht is: is altijd verboden of op eigen risico.

Category: Parkeren

Via de functietoetsen openen en sluiten in het trip scherm.

Category: Parkeren

Registratie en voorwaarden (9)

De algemene voorwaarden staan op de website www.bolides.be.

Een kopie van je identiteitskaart en rijbewijs. Een getekend contract en een koppeling met je kredietkaart. 

Registreren kan via het formulier op www.bolides.be. Vervolgens ontvang je een bericht met instructies om identiteitskaart, rijbewijs en getekend contract door te sturen en kredietkaart te koppelen.

De minimumleeftijd is 23 jaar.

De waarborg kan worden aangesproken in geval van schade, vuil achterlaten van de wagen, boetes, retributies enz. Lees meer in onze Algemene Voorwaarden op www.bolides.be.

Er wordt geen waarborg betaald maar we kunnen wel aanspraak maken op een waarborg die gecrediteerd zal worden via je kredietkaart. Uiteraard zal dit enkel gebeuren in uitzonderlijke situaties zoals vermeld in onze Algemene Voorwaarden op www.bolides.be.

Je kan op elk moment je contract opzeggen zonder uitstapkost. Stuur ons een mail op info@bolides.be.

Wij verstrekken je gegevens enkel aan bevoegde derden indien dit van rechtswege nodig is. Bijvoorbeeld bij een ongeval of een overtreding.

Wij consulteren de route gegevens enkel om gericht interventies uit te voeren. In het geval van schade, aanrijding, technisch probleem, ontvreemding voertuig enz.

Reserveren (5)

Ja. Eén uur voor vertrek krijg je een lijst/kaart met wagens die voldoen aan jouw aanvraag. Daaruit kan je naar wens kiezen.

Category: Reserveren

Onmiddellijk vertrekken: op een kaart- en/of lijstweergave vind je de wagens die nu beschikbaar zijn. Selecteer de dichtstbijzijnde wagen en je kan vertrekken.
Reserveren om later te vertrekken: stel de start- en eindtijd in, het adres waar je wil starten en type wagen. Selecteer uit een lijst van beschikbare wagens en bevestig.

Category: Reserveren

Ja. Je kan op elk moment via de app reservaties aanpassen, verlengen en annuleren.

Category: Reserveren

Het kan altijd gebeuren dat je de voorziene eindtijd niet haalt en pas later de wagen retourneert in de zone. Meldt dit steeds zo snel mogelijk via de app, zodanig dat we maatregelen kunnen treffen voor aansluitende reservaties. Zonder tijdige verwittiging kunnen er kosten worden aangerekend zoals vermeld in de Algemene Voorwaarden.

Category: Reserveren

Op het ritscherm kan je zelf je rit verlengen. Doe dit tijdig zodat Bolides maatregelen kan nemen om volgende reservaties te vrijwaren.

Category: Reserveren

Spelregels (7)

Neen.

Category: Spelregels

Neen.

Category: Spelregels

Neen. Zolang je gekoppelde betaalmiddel solvabel blijkt kan je ongelimiteerd reserveren, verlengen en blijven rijden. 

Category: Spelregels

Jawel, binnen Europa.

Category: Spelregels

Jawel. Wie respectloos omgaat met de voertuigen schaadt de service en de gebruikervaring van andere klanten. 

Category: Spelregels

Plaats het voorwerp op het einde van je rit in de koffer en breng ons hiervan op de hoogte, dan doen we het nodige.

Category: Spelregels

Geef ons een belletje, dan geven we je toegang tot het voertuig of we informeren bij de volgende gebruikers of ze iets gevonden hebben. 

Category: Spelregels

Ritten starten en beëindigen (4)

1) De deuren openen automatisch na het doorlopen van de check-in procedure 2) Neem plaats achter het stuur en zorg ervoor dat de wagen in neutraal staat en je de rem ingedrukt houdt. Druk vervolgens op de start/stop knop.

Je vindt de wagen via de Bolides app, aangeduid op een kaartje met daarbij het exacte adres. Zet je GPS-functie aan zodat je gericht naar de wagen kan wandelen.

Wanneer je een bolide terugbrengt naar de juiste zone, vragen we je om te letten op de volgende punten: Zorg ervoor dat de Bolide correct geparkeerd is
. Verwijder al je afval aan het einde van de rit
. Klap de spiegel langs de straatkant altijd naar binnen.

Geef ons een belletje, dan geven we je toegang tot het voertuig of we informeren bij de volgende gebruikers of ze iets gevonden hebben.

Tanken (5)

Je tankt de wagen vol wanneer het brandstofpeil dreigt te zakken onder één kwart.

Category: Tanken

Deze code ontvang je enkele dagen voor of na bezorging van je tankkaart. Met deze code betaal je (op kosten van Bolides) aan de tankautomaat.

Category: Tanken

Maximaal 50 liter per dag.

Category: Tanken

Aan de binnenkant van de brandstofklep staat duidelijk aangeduid welk type brandstof van toepassing is.

Category: Tanken

Alvorens uit te checken met je Bolides wagen, dien je na te kijken of de brandstoftank nog voor minstens 1/4 gevuld is. Indien dit niet het geval is, vragen wij je vriendelijk om te gaan tanken met de Bolides wagen. Op deze manier kan de volgende gebruiker met een gerust hart vertrekken. 

Category: Tanken

Verzekeringen (3)

Het bedrag van de vrijstelling bedraagt € 550,00 in foutaansprakelijkheid en € 550,00 ingeval van diefstal van het voertuig. Meer info in onze Algemene Voorwaarden op www.bolides.be.

Category: Verzekeringen

Meer info over de verzekering vind je in onze Algemene Voorwaarden op www.bolides.be.

Category: Verzekeringen

Ja dat kan. Let wel: Je bent hoofdelijk aansprakelijk voor wat er met de wagen gebeurt tijdens een reservatie met jouw lidmaatschap.  Mogelijke retributies, schade en of bekeuringen worden verhaald op jou. 

Voertuigen (10)

Type brandstof staat aangeduid binnenin de tankklep. We vragen de wagen bij te tanken wanneer het peil onder 1/4 zakt.

Category: Voertuigen

In elke wagen zijn een universele smartphone houder en laadkabels voorzien. Heeft je toestel helemaal de geest gegeven dan kan je steeds je account op een ander toestel installeren en de reservatie overnemen.

Category: Voertuigen

In sommige gevallen hebben we een parkeerplaats achter een slagboom. Je vindt de toegangskaart onder de zonneklep aan bestuurderszijde.

Category: Voertuigen

Je parkeert gratis in de stad waar je de wagen hebt opgepikt.

Category: Voertuigen

Je parkeert gratis in de stad waar je de wagen hebt opgepikt en retourneert de wagen na je rit in de zone waar je deze hebt opgepilkt. De grenzen van de zone staan aangeduid op een kaartje in de app.

Category: Voertuigen

Een kaart met de actuele zones vind je op www.bolides.be

Category: Voertuigen

We volgen de staat van het voertuig op per rit en nemen vervolgens actie waar nodig. Wagens worden op regelmatige basis gewassen.

Category: Voertuigen

Bel het algemeen nummer dat je vind onder “Help” in de app. Dan helpen we je verder.

Category: Voertuigen

Bolides staat in voor car wash, technisch onderhoud en herstellingen. Uiteraard vragen we om respect te hebben voor de volgende klanten en de wagen zonder afval achter te laten.

Category: Voertuigen

Neen. De wagens zijn wel uitgerust met isofix om snel en eenvoudig kinderzitjes vast te klikken.

Category: Voertuigen

Schadegevallen (3)

Duidt de schade aan via de app tijdens check-in of out. Desgewenst geef je ons een belletje om meer toelichting te geven.

Category: Schadegevallen

Vul altijd het Europees aanrijdings-formulier in en neem contact op met de klantendienst. 

Category: Schadegevallen

In het handschoenkastje. Voor je vertrek controleer je de aanwezigheid hiervan. Indien ze niet aanwezig zijn neem je meteen contact op met de klantendienst.

Category: Schadegevallen